WEKO3
アイテム
Local Theater Responding to a Global Issue : 3.11 Seen from Japan's Periphery
https://doi.org/10.15055/00006840
https://doi.org/10.15055/000068400170d17c-cd92-4f2a-ba06-20e844b1acad
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
jare_031_123.pdf (1.9 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-03-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Local Theater Responding to a Global Issue : 3.11 Seen from Japan's Periphery | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15055/00006840 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
GEILHORN, Barbara
× GEILHORN, Barbara |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Scrutinizing local theater productions from Aomori, this article looks into the role of the arts as a critical voice after the 2011 triple disaster. The Aomori perspective is of special interest in this context. While the city was hardly afflicted by the calamity, Aomori is part of Japan’s northern periphery and home to nuclear facilities, thereby sharing central problems with the disaster zones such as economic hardship, depopulation, and the threat of nuclear contamination. I analyze two plays by Hatasawa Seigo, a local playwright, director, and high school teacher. The first, Moshiita: Moshi kōkō yakyū no joshi manējā ga Aomori no “ itako” o yondara (Moshiita: What if the Manager of a High School Baseball Team Called in an Aomori itako Shaman, 2011), was written for and performed by the high school drama club under Hatasawa’s supervision and won the National High School Drama Competition Prize 2012. Originally planned for performances in consolatory visits to the afflicted areas, it was eventually staged nationwide. The second, Saraba! Genshiryoku robo Mutsu: Ai · senshihen (Farewell to Nuclear Robot Mutsu: Soldiers of Love, 2014) is a newly arranged version of a play written for Hatasawa’s troupe Watanabe Genshirō Shōten (Nabegen) in 2012. The satirical piece is rare in that it focuses on the global issue of nuclear waste disposal. Analyzing two plays by this local director, who is gaining recognition and reputation on a national level, this article aims to scrutinize how these performances relate to site-specific memories and stories and construct narratives that go against the dominant Tokyo perspective. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
en : Japan review : Journal of the International Research Center for Japanese Studies 巻 31, p. 123-139, 発行日 2017 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 09150986 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 24343129 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA10759175 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | グローバル・イシューに反応するローカル演劇 : 日本の辺境から見た3・11 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | International Research Center for Japanese Studies | |||||
言語 | en | |||||
編者 | ||||||
寄与者タイプ | Editor | |||||
姓名 | BREEN, John | |||||
言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 現代演劇 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地方演劇 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学校演劇 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 畑澤聖悟 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ヒーリング(癒やし) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | トラウマ処理プロセッシング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会政治的批評 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 核批判 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 核廃棄物処理 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エコクリティシズム | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CONTEMPORARY THEATER | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | REGIONAL THEATER | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SCHOOL THEATER | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | HATASAWA SEIGO | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EMOTIONAL HEALING (IYASHI) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | PROCESSING TRAUMA | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SOCIOPOLITICAL CRITIQUE | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | NUCLEAR CRITICISM | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | NUCLEAR WASTE DISPOSAL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ECOCRITICISM |