ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Japan Review
  2. 第32巻

Earth Flavor (Tsuchi aji) in Postwar Japanese Ceramics

https://doi.org/10.15055/00007206
https://doi.org/10.15055/00007206
75ae7b30-e0e7-4a87-892a-1335a268348e
名前 / ファイル ライセンス アクション
jare_032_151.pdf jare_032_151.pdf (11.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-02-26
タイトル
タイトル Earth Flavor (Tsuchi aji) in Postwar Japanese Ceramics
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15055/00007206
ID登録タイプ JaLC
著者 WINTHER-TAMAKI, Bert

× WINTHER-TAMAKI, Bert

WEKO 20390

en WINTHER-TAMAKI, Bert

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article investigates the turn to an earthy aesthetic in Japanese ceramics of the 1950s through the early 1970s. One term for this aesthetic is “earth flavor” (tsuchi aji), defined here as “the beauty of the bare complexion of the earth fired for a long time” in the manner of several types of ancient Japanese pottery and practiced anew by contemporary Japanese potters in the postwar period who admired it as a “natural feeling for the oneness of clay and kiln.” The postwar production of earth flavor ceramics is mapped to four sites, namely Seto and Shigaraki, regions of continuous ceramic production since ancient times, American coordinates of Japanese earth flavor, and the avantgarde ceramics group Sōdeisha. The kilns of Seto in Aichi Prefecture were the source of a canonical earth flavor associated with tea wares, but the fortunes of this type of pottery were buffeted by a series of controversies centered on the conservative Seto potter Katō Tōkurō. The medieval Shigaraki pot became an icon of earth flavor in the photography of Domon Ken, and was revalued in the practice of contemporary ceramicists. America was a powerful market for ceramic objects as well as ideals of Japanese earth flavor, but it was also the source of provocations that instigated new Japanese views of earth flavor. And finally, experiments with earth flavor in the sculptural ceramics of the Sōdeisha group ranged from forms suggesting live organisms of the soil (Yagi Kazuo) to clay firings that protested the industrial pollution of the earth (Satonaka Hideto).
言語 en
書誌情報 en : Japan review : Journal of the International Research Center for Japanese Studies

巻 32, p. 151-191, 発行日 2019
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 09150986
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24343129
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA10759175
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他の言語のタイトル
その他のタイトル 戦後日本の陶芸における「土味」
言語 ja
出版者
出版者 International Research Center for Japanese Studies
言語 en
編者
寄与者タイプ Editor
姓名 BREEN, John
言語 en
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 土門拳
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 加藤唐九郎
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 奈良原一高
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 イサム・ノグチ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 里中英人
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 瀬戸
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 信楽
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 走泥社
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ピーター・ヴォーコス
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 八木一夫
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 DOMON KEN
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 KATŌ TŌKURŌ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 NARAHARA IKKŌ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ISAMU NOGUCHI
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SATONAKA HIDETO
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SETO
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SHIGARAKI
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SŌDEISHA
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 PETER VOULKOS
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 YAGI KAZUO
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:14:42.679929
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3