ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Japan Review
  2. 第39巻

Salt, Seaweed, and Grief : The Power of Suma-Themed Private Poetry in The Tale of Genji

https://doi.org/10.15055/0002000231
https://doi.org/10.15055/0002000231
8bc9a0a6-a974-4ea7-b56d-1736610482a9
名前 / ファイル ライセンス アクション
jare_039_131.pdf jare_039_131.pdf (826.5 KB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2024-12-26
タイトル
タイトル Salt, Seaweed, and Grief : The Power of Suma-Themed Private Poetry in The Tale of Genji
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.15055/0002000231
ID登録タイプ JaLC
著者 CARTER, Beth M.

× CARTER, Beth M.

en CARTER, Beth M.

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the Heian period, poems in the zōtōka (exchange poem) style strengthened social bonds and supported the court-centered polity, while Buddhist poetry (shakkyōka) was extolled for its religious expression and ability to assist the composer achieve a positive rebirth. Contrary to what is often argued, therefore, private poetry (hare no uta) wielded as much power as public poems (ke no uta). This article will show that these points also apply to fiction of the time.
In The Tale of Genji, the “Suma” chapter contains the highest number of poems. All are private and are lauded for the ways they reveal a character’s true nature and depth of feeling. The Suma love poems extol Genji’s virtues to those still in the capital and lay the groundwork for his eventual pardon. However, the bonds maintained through these Suma-themed poetic exchanges become an obstacle when Genji is about to leave the tale, since clinging to earthly attachments hinders a good Buddhist rebirth. I argue that through the “proxy reply” to a “Suma” poem given in the “Maboroshi” chapter, the tale’s author points to the release of this impediment and facilitates Genji’s positive rebirth, a sign of the religious power of private poems. With a nod to the lyrical beauty of the “Suma” zōtōka, this article reveals the ways in which these poems simultaneously participate in the sociopolitical and religious worlds of the tale.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Early Access Publishing date: 2024/07/31
言語 en
書誌情報 en : Japan Review : Journal of the International Research Center for Japanese Studies

巻 39, p. 131-156, 発行日 2024-12
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 09150986
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24343129
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA10759175
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.69307/japanreview.39.0_131
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 International Research Center for Japanese Studies
言語 en
編者
寄与者タイプ Editor
姓名 BOYLE, Edward
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 exile
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 zōtōka
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Buddhism
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 proxy reply
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 rebirth
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-07-22 05:13:33.401746
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3