ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Japan Review
  2. 第18巻

Manfred Gurlitt and the Japanese Operatic Scene, 1939-1972

https://doi.org/10.15055/00000239
https://doi.org/10.15055/00000239
f16f004b-1f1a-4ec9-bb05-5f6fb50cceda
名前 / ファイル ライセンス アクション
JN1806.pdf JN1806.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-05-10
タイトル
タイトル Manfred Gurlitt and the Japanese Operatic Scene, 1939-1972
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15055/00000239
ID登録タイプ JaLC
著者 GALLIANO, Luciana

× GALLIANO, Luciana

WEKO 21067

en GALLIANO, Luciana

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 21068
姓名 ガリアーノ, ルチアーナ
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Manfred Gurlitt (1890-1972), a gifted composer and conductor, came tofeel he had to escape his native Germany in the late 1930s, as did manyother musicians. Although he had, in an idiosyncratic fashion, come toterms with the National Socialist regime, he exiled himself to Japan in1939, hoping to obtain a position that would allow him to maintain oreven to burnish his reputation in the world of music. His most brilliantearlier successes had been in opera, and in Japan his career was mainlylinked with opera. He worked diligently to affirm the “correct” Europeanway of performing the operatic repertoire, and produced many first-timeproductions of high quality. His competent, rigorous work in the fieldgrounded the whole operatic domain of postwar Japan, and indeed hisinfluence continues to be felt to this day. An article in the Mainichi shinbunin 1956 stated that “no musician has had such a vast and importantinfluence over the Japanese musical world.” His years in Japan, however,were spent with an underlying sentiment of displacement. His sense ofunease was compounded by dissatisfaction with and unfulfilled desire forWestern (particularly German) acknowledgment of the merit of his work.In this article I aim to shed new light on the place of Manfred Gurlitt intwentieth-century music history by reexamining his Japanese activity, withsome reference to his early oeuvre as a composer and success as a conductorin Germany.
言語 en
書誌情報 en : Nichibunken Japan review : Journal of the International Research Center for Japanese Studies

巻 18, p. 215-248, 発行日 2006-01-01
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 09150986
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24343129
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA10759175
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他の言語のタイトル
その他のタイトル マンフレット・グルリットと日本のオペラ界(1939-1972)
言語 ja
出版者
出版者 International Research Center for Japanese Studies
言語 en
編者
寄与者タイプ Editor
姓名 BAXTER, James C.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 MANFRED GURLITT
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 OPERA
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 MUSIC HISTORY
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EXILE
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 NATIONALSOZIALISTISCHE
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 DEUTSCHE ARBEITER-PARTEI (NAZI PARTY)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TŌKYŌ KŌKYŌ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 GAKUDAN (TOKYO SYMPHONY ORCHESTRA TOKYO PHILHARMONIC)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 FUJIWARA
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 YOSHIE
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 FUJIWARA OPERA COMPANY
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 KLAUS PRINGSHEIM
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 NIKIKAI
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:07:36.026225
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3